Regulamin Organizacyjny

Podstawa prawna: art.24 ustawy o działalności leczniczej (Ustawa z dnia 14 kwietnia 2011 Dz.U z 2011 Nr 112 poz.654 z zm), zgodnie z zapisem każdy podmiot wykonujący działalność leczniczą, w tym właściciel gabinetu stomatologicznego, musi posiadać tzw. regulamin organizacyjny praktyki zawodowej.

1. Firma  podmiotu.

Centrum Stomatologiczne DentaLife 

2. Cele i zadania podmiotu.

Celem działania Dentalife  jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu, poprawie zdrowia jamy ustnej, promocji zdrowia, higieny i profilaktyki.


3. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych  świadczeń zdrowotnych.

DentaLife  jest praktyką prywatną i nie udziela świadczeń w ramach NFZ.

Zakres udzielanych świadczeń:

·       stomatologia zachowawcza

·       protetyka

·       chirurgia stomatologiczna

·       implanty

·       ortodoncja

·       ultradźwiękowe usuwanie kamienia oraz piaskowanie, RTG

·       zabiegi chirurgiczne: ekstrakcje, ekstrakcje z dłutowaniem, usunięcia zębów zatrzymanych, resekcje, hemisekcje, podcięcie wędzidełka

·      zabiegi podniesienia zatoki, odbudowy wyrostka kostnego (augmentacja) przygotowujące pacjenta pod późniejszy wszczep implantu.

4. Miejsce udzielania  świadczeń zdrowotnych.

02-587 Warszawa, ul. Wiktorska 7/11

5.  Udostępnienie dokumentacji medycznej

Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych;
2) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.

Dokumentacja medyczna udostępniana jest na wniosek osoby zainteresowanej. Wnioski mogą być składane zarówno w postaci ustnej jak i pisemnej. Poza tym udostępnienie dokumentacji medycznej powinno nastąpić w najkrótszym możliwym czasie. ( rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, DzU z 2015 poz.2069)

 


Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, na informatycznym nośniku danych, przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu), podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych może pobierać opłatę, w wysokości określonej w obowiązujących przepisach.

Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej  określony jest w art. 27 Ustawy z  dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dz.U. 2017 poz.1318;

6. Przechowywanie dokumentacji medycznej

W DentaLife przechowuje się dokumentację medyczną przez okres 20lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

a) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;

b) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza;

c) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22lat.

Po upływie okresów w/w wymienionych, DentaLife niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.

 

7. Organizację  procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w  przypadku pobierania opłat.

Świadczenia wykonuje się odpłatnie. Stosuje się ceny umowne na podstawie cennika stanowiącego załącznik do regulaminu.

Przed przystąpieniem do wykonania pracy protetycznej pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 50% wartości uzupełnienia protetycznego.

Przyjęcia pacjentów na wizytę.

W DentaLife przyjmuje się pacjentów zgodnie z wyznaczonym terminem przyjęć. W przypadkach nagłych pacjenci mogą być przyjmowani w terminie ustalonym przez lekarza. Świadczenia stomatologiczne udzielane są zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki medycznej.

Kolejność w ustaleniu terminu przyjęcia.

Pierwszeństwo mają osoby uprawnione. Pozostałe osoby według kolejności zgłoszenia, za wyjątkiem przypadków, gdy opóźnienie podjęcia leczenia mogłoby mieć negatywny wpływ na zdrowie i życie pacjentów. Gabinet umożliwia ustalenie terminu w formie osobistej, telefonicznej, internetowej.

Ustala się następujące typy wizyt:

·       wizyta pierwszorazowa 30min

·       wizyta standardowa   60 minut

·       konsultację 15 minut

·       wizyta endodontyczna (leczenie kanałowe) lub protetyczna do 120 minut

Pomiędzy przyjmowanymi pacjentami wymagane są 5 minutowe przerwy potrzebne do zdezynfekowania stanowiska pracy.
 
Umawianie Pacjentów na pierwszą wizytę.

·       Przyjmujemy zgłoszenia osobiste oraz telefoniczne.

·       Na pierwszą wizytę rezerwujemy dla Pacjenta maksymalnie 30 min.

·       Dłuższe zabiegi muszą być poprzedzone konsultacją w gabinecie.

·       O czasie potrzebnym na wykonanie zabiegu decyduje wyłącznie lekarz.

·       Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon.

·       W przypadkach nagłych i bólowych staramy się wyznaczyć wizytę w najbliższym możliwym terminie.

·       W przededniu umówionej wizyty Pacjent otrzymuje SMS-owe przypomnienie.


Na pierwszej wizycie

·       Pacjent wypełnia Kartę Pacjenta podając dane umożliwiające identyfikację pacjenta, w tym PESEL.

·       Pacjent wypełnia ankietę „Informacja Dotycząca Stanu Zdrowia Pacjenta".

·       Pacjent podpisuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

·       Na pierwszą wizytę pacjent proszony jest o przybycie z 10-cio minutowym wyprzedzeniem w celu wypełnienia powyższych formularzy.

·       Po zbadaniu pacjenta i wykonaniu ewentualnych badań dodatkowych lekarz ustala optymalny plan leczenia, przedstawia alternatywne metody postępowania i wstępny kosztorys.

·       Przed przystąpieniem do zabiegu pacjent wyraża pisemną zgodę na zabieg.

 Opóźnienia

Dokładamy wszelkich starań aby Pacjenci byli przyjmowani zgodnie z wcześniejszym zapisem. Mogą wystąpić opóźnienia z uwagi, że niektóre zabiegi przedłużają się z powodów nieprzewidzianych. Prosimy Pacjentów o wyrozumiałość i o przygotowanie się na ewentualność kilkunastominutowego opóźnienia. W miarę możliwości powiadamiamy pacjentów telefonicznie o zaistniałym opóźnieniu.

 Odwoływanie wizyt przez pacjenta

·       Wizytę zarezerwowaną na 30 min. należy odwołać na 1 dzień roboczy przed wizytą.

·       Wizytę dłuższą należy odwołać na 3 dni robocze przed wizytą.


Rękojmia.

DentaLife udziela rocznej rękojmi na wykonane wypełnienia i uzupełnienia protetyczne. Naprawa zostanie wykonana w terminie 14 dni roboczych od zgłoszenia lub w terminie wymaganym przez proces technologiczny w przypadku prac protetycznych.

Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy pacjent:

·       przerwał zaplanowane leczenie

·       nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych

·       nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia

·       użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza

·       samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego

·       uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień

·       cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)

·       ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez

·       uszkodził protezę poza jamą ustną.

Powikłania niepodlegające reklamacji:

·     nadwrażliwość po wybielaniu

·     nadwrażliwość zęba po leczeniu

·     ból leczonego zęba

·     pęknięcie lub złamanie zęba

·     bolesność tkanek miękkich po zabiegu

·     krwawienie po zabiegu chirurgicznym, obrzęk, krwiak, ropień

·     szczękościsk

·     podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie

·     zaostrzenie współistniejących schorzeń

·     reakcja alergiczna

Mając na uwadze możliwość wystąpienia powikłań po niektórych zabiegach, prosimy Pacjentów o rozważne planowanie terminów tych zabiegów.

Bezpieczeństwo.
Wszyscy pracownicy DentaLife zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa pracy. Stosuje się w miarę możliwości  sprzęt jednorazowego użytku. W pozostałych przypadkach sprzęt mający kontakt z pacjentem podlega procesom odkażania i sterylizacji zgodnie z normami. Sprzęt stosowany w praktyce posiada stosowne atesty gwarantujące wymaganą jakość. Informacje uzyskane w trakcie działania leczniczego są przechowywane i podlegają ochronie zgodnie z przepisami prawa.